Agencja pośrednictwa
Oszczędność czasu, gotowe banki danych przemawiają za skorzystaniem z agencji pośrednictwa. Do minusów należą koszty z tym związane i fakt, że kontrolowanie tego ważnego procesu odbywa się poza organizacją . Za zaangażowaniem doradców personalnych przemawia jednak wiele argumentów. Od strony organizacyjnej: bo na danym terenie organizacja trudniej niż mająca sieć kontaktów agencja penetruje rynek pracy. Od strony kompetencyjnej: są profesjonalistami. Od strony kosztów: usługi te nie są tanie szczególnie, gdy agent chce wyśrubować gaże pracownika pod swoją prowizję. Zaangażowanie innych podmiotów może zmienić ryzyko znalezienia fachowca. Marketingowe znaczenie korzystania z usługi obcej to możliwość utajnienia swoich braków kadrowych. Ponadto agencje zastrzegają, że nie będą przez jakiś czas pracować dla konkurencji i dają gwarancję na wyłonionego kandydata. Zdecyduje czy zastosować dobór pośredni, poprzez ogłoszenia, czy bezpośredni: headhanting.
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
0 komentarze:
Prześlij komentarz